تاریخچه مالی نرتیو ، نرتیو (Narrative) چیست ، تهیه نرتیو برای کشور کانادا و استرالیا
به وبسایت گروه تخصصی نواندیشان سیاق خوش آمدید
موسسه نواندیشان سیاق ، خدمات حسابرسی ، حسابرسی عملیاتی ، خدمات شرکت های مهاجرتی ، خدمات حسابداری مالیموسسه نواندیشان سیاق ، خدمات حسابرسی ، حسابرسی عملیاتی ، خدمات شرکت های مهاجرتی ، خدمات حسابداری مالیموسسه نواندیشان سیاق ، خدمات حسابرسی ، حسابرسی عملیاتی ، خدمات شرکت های مهاجرتی ، خدمات حسابداری مالی
021-88366739

0912-2896745
info@newsiyaq.com
سعادت آباد ، بلوار دریا ، خیابان رامشه ،
انتهای توحید 4 ، پلاک 6 ، طبقه 5 ، واحد 15

تاریخچه مالی (نرتیو )

نرتیو (Narrative) چیست؟

نرتیو (Narrative) یا تاریخچه مالی میزان درآمدها و سرمایه گذاریهای شخص را به تفکیک دوره های شغلی از تاریخ اخذ دیپلم تا به امروز نشان می دهد. به عبارت دیگر، با نرتیو شما نشان می دهید که درآمدهای شما برای انجام هزینه های زندگی و خرید املاک فعلی شما کافی بوده است یا نه.

  • چه فرقی بین تهیه نرتیو برای کشور کانادا و استرالیا وجود دارد؟

هیچ تفاوتی وجود ندارد و فقط تهیه نرتیو برای مهاجرت به استرالیا ساده و مختصر اما برای مهاجرت به کشور کانادا پیچیده و مفصل می باشد.

  • آیا نرتیو نامناسب می تواند باعث مردود شدن پرونده مهاجرتی گردد؟

یکی از شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به کشورهای کانادا و استرالیا اثبات قانونی بودن کسب داراییهای متقاضی و همسر ایشان می باشد. اثبات قانونی بودن کسب داراییها برای آفیسر اداره مهاجرت از طریق تهیه نرتیو (Narrative) امکان پذیر می باشد.  بنابراین اگر نرتیو شما به صورت نامناسبی تهیه شود و با مدارک و مستندات به صورت کامل ساپورت نگردد؛ قانونی بودن کسب داراییهای شما برای آفیسر اداره مهاجرت محرز نمی گردد و در نتیجه پرونده مهاجرتی شما مردود می گردد.

  • آیا تهیه نرتیو طبق فرمت خاصی باید تهیه شود و این فرمت برای انواع برنامه های مهاجرتی به کشور کانادا متفاوت می باشد؟

تهیه نرتیو باید بر اساس فرمت اداره مهاجرت کانادا باشد و این فرمت در همه برنامه های مهاجرتی مختلف به کشور کانادا یکسان می باشد.

  • چه نکاتی (نکات عمومی و نکات اختصاصی) در تهیه نرتیو باید رعایت گردد و چرا نباید خودم به تنهایی برای تهیه نرتیو اقدام کنم؟
  • نرتیو یکی از مهم ترین مدارکی می باشد که باید به اداره مهاجرت ارسال گردد. تمامی مدارکی که شما به اداره مهاجرت ارسال می کنید (گزارش مالی بیزینس، سندهای مالکیت، قولنامه های خرید و فروش املاک، پرینت های بانکی، مدارک ثبتی شرکت و …) باید هماهنگ و در راستای اثبات مندرجات نرتیو شما باشد. در ادامه به چند نمونه از مواردی که باید در تهیه نرتیو رعایت شود اشاره می کنیم:

 

  • درآمدهای شما در نرتیو با برداشتهای شما در گزارش مالی بیزینس منطبق باشد.
  • درآمدهای شما در نرتیو با ریز گردش حساب بانکی که به اداره مهاجرت ارسال می گردد منطبق باشد.
  • درآمدهای شما به صورت انباشته و پس از کسر هزینه های زندگی برای خرید املاک شما کافی باشد.

نکاتی که در بالا به آن اشاره شد جزو نکات  مشترک و عمومی در تهیه نرتیو افراد می باشد. به عبارت دیگر، نکات مذکور در تهیه نرتیو هر شخص باید رعایت گردد. اما برخی نکات جزو نکات اختصاصی می باشد. به عبارت دیگر، برخی نکات با توجه به ویژگی های پرونده هر شخص در تهیه نرتیو موضوعیت پیدا می کند و ممکن است در مورد شخص دیگر موضوعیت نداشته باشد. همانطور که می دانید نرتیو در برگیرنده سوابق افراد از گذشته تا به امروز می باشد بنابراین میزان دارایی افراد، سوابق کاری افراد در گذشته، نوع بیزینس اشخاص در حال حاضر و ده ها مورد دیگر باعث می گردد تهیه نرتیو یک امر کاملاً تخصصی و پیچیده و در مورد اشخاص گوناگون متفاوت باشد. در ادامه به چند نمونه از موضوعاتی که در تهیه نرتیو ممکن است با آن روبرو باشید و جزو نکات اختصاصی در تهیه نرتیو شما باشد اشاره می کنیم:

  • دارای گپ زمانی بین دوره های مختلف کاری می باشم.
  • قبل از بیزینس فعلی، دارای سوابق کاری متفاوت می باشم. از هیچ کدام از آن دوره ها نامه کاری ندارم و برخی از آن شرکتها در حال حاضر وجود ندارند.
  • برخی از دوره های کاری من با یکدیگر مشترک می باشد.
  • برخی از سوابق کاری من در گذشته فاقد سابقه بیمه بوده است.
  • با توجه به اینکه سرمایه ثبتی شرکت من مبلغ پایینی می باشد چه مبلغی را در نرتیو به عنوان سرمایه گذاری برای راه اندازی شرکت اعلام کنم؟
  • با توجه به اینکه در بعضی از سالها شرکتم زیان ده بوده است و روند درآمدهای من در شرکت نزولی بوده است این مورد در نرتیو چگونه اعلام شود؟
  • درآمدهای من از شرکت در نرتیو به صورت سود سهام اعلام شود یا حقوق؟
  • املاکی که به صورت هدیه دریافت کرده ام در نرتیو چگونه اعلام شود؟
  • با توجه به اینکه همسرم به صورت صوری به عنوان سهامدار شرکت می باشد و حقوق و سود سهام از شرکت دریافت نمی کند این موضوع چگونه در نرتیو اعلام می شود؟
  • با توجه به اینکه شرکتم دو دفتره می باشد و درآمدهای واقعی من به اداره مالیات اعلام نمی شود این موضوع چگونه در نرتیو اعلام می شود؟
  • آیا همه املاکم باید در نرتیو اعلام شود؟
  • درآمد اجاره املاک، سود سپرده بانکی و خرید و فروش املاک باید در نرتیو اعلام شود یا خیر؟
  • آیا باید همه سوابق شغلی یا حسابهای بانکی من و همسرم در نرتیو اعلام شود؟

موارد بالا تنها چند نمونه از صد ها مواردی می باشد که یک شخص در تهیه نرتیو ممکن است با آن روبه رو شود. بنابراین شخصی که برای بار اول اقدام به تهیه نرتیو می نماید جواب این سوالات را نمی داند و از حساسیت های آفیسر در خصوص موارد فوق بی اطلاع می باشد. بنابراین ما توصیه می کنیم افراد به تنهایی برای تهیه نرتیو اقدام نکنند و تهیه نرتیو را به اشخاص با تجربه واگذار کنند.

  • چه خدماتی از مجموعه ما در زمینه تهیه نرتیو می توانید دریافت کنید؟

شما می توانید از صفر تا صد کار تهیه نرتیو را به ما واگذار کنید. ما بر اساس شرح حال و رزومه ای که از شما دریافت می کنیم و بر اساس تجربه خودمان و روش مهاجرتی که شما اقدام کرده اید نرتیو را به صورت انگلیسی برای شما تهیه می نماییم و به شما در زمینه آماده کردن مدارک برای ساپورت نرتیو مشاوره و کمک می نماییم. مجموعه ما را برای تهیه نرتیو انتخاب کنید تا از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • صرفه جویی در زمان: ما در مدت 5 روزی کاری نرتیو شما را به صورت انگلیسی آماده می کنیم.
  • صرفه جویی در هزینه های ترجمه : با توجه به تجربه ای که ما در این زمینه داریم مدارک و سوابق شغلی غیر ضرور را از رزومه کاری شما(نرتیو) حذف می کنیم بنابراین همه دوره های شغلی شما به صورت هدفمند در نرتیو درج می گردد و برای هر کدام از دوره های کاری به شما کمک می کنیم چه مدارکی را برای ساپورت و ارائه به آفیسر آماده و ترجمه کنید. بدین ترتیب ترجمه مدارک غیر ضرور از پرونده شما حذف و در هزینه های شما صرفه جویی می گردد.
  • صرفه جویی در هزینه های دولتی شما برای بررسی پرونده: همانطور که می دانید پرونده شما توسط سازمان ارزیابی ها در کانادا مورد حسابرسی قرار می گیرد. مبلغی که آن سازمان از شما دریافت می کند بستگی به حجم و پیچیدگی پرونده شما دارد. ما این ادعا را داریم با توجه به تعداد مشتریان بالایی که در این زمینه داریم پرونده مالی شما(نرتیو و مدارک ساپورت آن) را به صورت ساده و شفاف آماده کنیم تا مبلغی که برای حسابرسی پرونده شما در کانادا پرداخت می کنید کاهش پیدا کند.
  • کیفیت بالا: اگر برای برنامه های استانی کانادا اقدام کرده اید و در حال حاضر باید مدارک مالی خودتان را به سازمان ارزیابی ها ارسال نمایید، مجموعه ما این گارانتی را به شما می دهد که اگر خدمات مالی مورد نیاز (نرتیو، ارزیابی املاک و گزارش مالی) را از مجموعه ما دریافت کنید می توانید این اطمینان را داشته باشید که تمام(100%) درآمدها و دارایی های شما توسط سازمان ارزیابی کانادا پذیرفته شود.